torsdag 10 mars 2011

Trevlig kväll med tjejerna och steven

Igår blev det en halvdag på jobbet, efter lite återhämtning från någon förmodligen dålig mat.
Sedan skulle jag träffa Jenny, Louise & Steven för att käka, vi tyckte kungshallen var lite stimigt så medens vi väntade på Jenny vandrade vi runt på jakt efter ett billigt och bra matställe, vi hittade någon pub & restaurang på Sveavägen som hade plankstek för 85.
När Jenny anlände mötte vi uppe henne vid konserthuset och gick med bestämda, hungriga steg mot planksteken. Väl inne i tamburen, var det legkontroll och sedan möts vi av en pubmiljö som stank och vrålade dålig musik alla drack men ingen åt. Vi vände och gick mot kungshallen och det slutade med en mixtallrik vid halv nio då hade min mage protesterat i timmar och jag kunde knappt äta halva förens det tog stopp, jag gav resten till Steven som såg hunrig ut när vi sedan blev iväg skjustade vid stäningsdags kom Louise på att hon hade haft sitt leg och bankkort på brickan som de hade tagit undan och förmodligen låg hennes kort bland matavfall eller skräpavfall, det var bara att börja gräva och prata med vakten. Tyvärr hittade hon det inte.
Halvtolv dök jag ner i sängen och somnade....

1 kommentar:

  1. Jisses vilken kväll!!! Det är bäst du kommer hem till Motala och vilar upp dig:-)
    Slarva inte med stavningen, journalisten...då kommer ju mamma språkpolisen vet du väl:-)
    kramar från oss här hemma

    SvaraRadera